تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/02/25 - 10:52
کد خبر: 129237

زینب(س) تندیس صبر و وفاست

خبرنامه دانشجویان ایران: چه خوب است به بهانه وفات این بانوی بزرگ و تندیس صبر و استقامت با استفاده از سیره زندگی و خطبه ایشان بر بصیرت جوانان بیفزاییم.

به گزارش فارس، زنی در تاریخ که سخت‌ترین‌ها بر او گذشت، مونس روزهای تنهایی پدر و همدم غصه‌های مادر، اویی که غصه قصه کربلا پیرش کرد ولی دم نزد و فقط و فقط در جمله‌ای با تمام استقامت گفت: جز زیبایی چیزی ندیدم.

فرزندان خود را در راه خدا هدیه کرد و حتی لحظه‌ای شکوه نکرد و با صبوری آرام جان کودکان حسین(ع) نیز شد.

زینب است و یک وسعت تاریخ حریت و شجاعت و زینب است و یک آغوش معطر عفاف و حیا، دختری از جنس فاطمه(س) و دختری مانند پدرش علی(ع).

تاریخ زنی مانند او به خود ندیده که اینگونه پایبند دینداری و حق‌مداری بود و هرگز اعلام خستگی نکرد و تا آخرین نفس مقاوم بود و صبور.

اگر همانطور که قصه پر درد زندگی او را می‌شنویم فقط ذره‌ای سیره او را در زندگی به کار گیریم قطعا هیچگاه خود را مدیون خون شهدای کربلا نخواهیم دانست.

باید از مظهر وفا و صبر بیاموزیم که زندگی فراز و نشیب بسیار دارد و ما نیز می‌توانیم با ایمان به خدا و عمل به دستوراتش از سخت‌ترین و بدترین روزهایی که می‌گذرد، بهترین و مهمترین درس‌ها را بگیریم.

تنها با خوب بودن و سالم زندگی کردن می‌توان ارادت خود را به اهل بیت(س) نشان داد و بنده‌ای بود که خدای متعال را در هر حالی ناظر اعمال خویش می‌داند.

زینب سادات علوی، یکی از بانوان مداح قمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) درباره شخصیت ایشان می‌گوید: مداحان و و روضه‌خوان‌ها باید بدانند که بخش اصلی ماجرای عاشورا حضرت زینب(س) بوده و باید درباره شخصیت ایشان سخن بگویند.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه آنطور که باید در این زمینه سخنی گفته نمی‌شود بسیاری نمی‌دانند که حضرت زینب(س) با چه بصیرت و روشنگری به ایراد خطبه پرداختند و حقیقت عاشورا را بیان کردند.

علوی می‌افزاید: مداحان باید به جز روضه بخشی از زمان خود را برای سخنرانی در نظر بگیرند و درباره شخصیت ائمه اطهار و روش و سیره زندگی آنها حرف بزنند تا مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند.

این مداح قمی با اشاره به اینکه بانوان باید زندگی حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، عنوان می‌کند: زنان باید در مکتب این بانو الفبای و دین داری و حق مداری را بیاموزند و در زندگی خود به کار برند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) علاوه بر زنان الگویی کامل نیز برای مردان است، خاطرنشان می‌کند: حضرت زینب(س) با فریاد و خروش در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، بنابراین ایشان می‌توانند درس جوانمردی را به مردان بیاموزند.

به راستی ما نیز حدیث صبر و وفا را از روزی آموختیم که پروانه‌وار گرد شمع حسین(ع) می‌چرخیدی و خود را به آتش این عشق می‌زدی و صبر را وقتی آموختیم که از دریای خون گذشتی و شهادت 72 ستاره را با چشم دیدی و بر پیکر خورشید و حنجر خونین بوسه زدی.

فاطمه عسگرزاده، دانشجوی رشته تربیت مبلغ قرآن کریم نیز می‌گوید: باید به بهانه میلاد و یا وفات حضرت زینب (س) درباره زندگی ایشان میزگردهایی تشکیل شود و جوانان با ابعاد زندگی آن حضرت آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند بهترین مروجان دین باشند، عنوان می‌کند: اگر یک دانشجو بتواند به خوبی زندگی کرده و سیره این بانوی بزرگ را با تمام وجود درک کند قطعا بر روی دیگران نیز تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

عسگرزاده ادامه می‌دهد: با الهام گرفتن از زندگی بزرگان تاریخ می‌توان در مقابل هجمه‌های دشمن مقابله کرد و نگذاشت دست غرب بر زندگی جوانان چنگ بزند و آنها را به گونه‌ای می‌خواهد و در برنامه‌هایش است که به فساد و گمراهی بکشاند.

این دانشجو می‌افزاید: حضرت زینب(س) مصداق واقعی یک انسان با بصیرت هستند که در زمان خود توانستند با روشنگری و ایمان در مقابل هجمه‌ها بایستند و نگذارند دشمن آسیبی وارد و خطبه ایشان گویای همه این موارد است.

چه خوب است به بهانه وفات این بانوی بزرگ و تندیس صبر و استقامت با استفاده از سیره زندگی و خطبه ایشان بر  بصیرت جوانان بیفزاییم.

***

ای همسایه آب‌های آتشین! ای شعله‌ورترین عطش که جرعه جرعه بر کام خسته زمین چکیدی!

ای آئینه فاطمه‌نما! نامت قله‌ای است باستانی که هیچ پرنده خیالی تا کنون بر آن بال نگشوده است.

ای خدای صبرهای زینب! ما را در مسیر محنت‌های زندگی و در دفاع از اسلام و قران صبری زینب گون عطا کن.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top